That's what I'm talking about!

Thank you, lady luck!
Eller tack mig själv för att jag skriver bra jobbansökningar o har hunnit skramla på mig en del olika erfarenheter?:)

Peppar, peppar;)
(Hm, jag har visst börjat använda detta "peppar, peppar" mer än jag egentligen vill. Lite tvångsmässigt even för att jag inte vill ngt ska hända, ho ho... För då hjälper ju just det uttrycket. Ehum, mja;)

Nu är det endast en intervju och endast för sommarvikariat jag ska på. Har ju varit på x antal intervjuer förr utan att ha fått något erbjudande så man vet ju aldrig.
Men tills det har gått käpp rätt åt helvete och "Nej:et" är ett faktum får man väl hoppas, right?:)

Det gör jag. Men vad gör jag mer?
JO, det ska jag tala om!
Jag tänker direkt:
-Vafan håller du på med? Ska du byta säkerhet till december 2012 mot något som kanske är 1 juni-30 augusti eller liknande?
Samt:
- Fast har du inte sökt andra jobb som är bättre? Bortskämt AB.
Hah. Skrattretande.

Jag drar dit, lyssnar... Gör reklam för mig själv så får vi se och hålla tummarna.
Nu börjar det kännas mer OK på mitt nuvarande jobb, inte alls typiskt;)
Fast jag vet ju med mig själv att det inte är framtiden för mig. Och det här med att jobba natt, egentligen...
Jag klarar det bra och det är något speciellt med att få sova när alla andra jobbar osv osv... Men det går inte att tänka så när man ständigt behöver vända dygnet, tittar sig i spegeln o den blåa nyansen under ögonen får en att ana att man egentligen är hemmahörande i filmen Avatar, eller iaf delar av en då;)

Och detta är ett företag jag sökt hos förr så kul att man hade bra timing inför sommaren och de är intresserade iallafall.
Aja, det är som det är.
Undrar om jag ska sova lite till? Blev väckt av massor med pling i luren efter jobb inatt och är trött som en idiot. Men vill inte sova bort dagen!:)


Har i övrigt tagit spruta no.1 i vaccinations-svängen. Ska tillbaka nästa månad samt runt jul så har jag Twinrix i ca 30 år eller livstid. Det visar sig när de fått göra sina tester:)
Gjorde inte lika ont denna gång som innan Kap Verde-resan -07. Det tackar vi för!
Men 600:-/st?
Helt sinnessjukt, fast o andra sidan, det utslaget på minst 30 år... Får väl leva med det, då:)

Och nu har jag tagot helg o med det ledigt i 5 dagar.
 GÖTT!
Mycket att bocka av på min oändliga to-do-list förstås... Men det gör ingenting. Få bilen fixad o ombesikta så kan jag köra med den ett tag till, yaay!
 Fantastiskt, vem kunde ha anat?:)

Trevlig helg på er!

Delar med mig några bilder från den magiska lilla promenaden jag tog härom dagen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0