...2012, välkommen!

Ja, vad säger man?
Gott Nytt År!


2011 är förbi och 2012, du är välkommen:)
Jag firade in detta ny år med att jobba. Började det nya året med att sluta kan man säga, ja.
Sista skiftet på bruket är gjort. For now anyway, man vet ju aldrig vad som sker i framtiden.
Nyårs"firandet" var ändock trevligt trots att jag allra helst firat in det hela i goda vänners sällskap, gärna med en liten jävel innanför skjortan;)

Men vi satt på jobbet, hade mumsat smörgåstårta som jag tagit med. Företaget bjöd på stor Pommac-flaska med "plopp"-kork självklart;) Vi fick även en varsin Paradis-ask, jomantackar!:)
Men vi skålade in det nya året inne i fikarummet iaf. Skratt o trevlig stämning, sämre kan man ha det på ett jobb vid tolvslaget iaf:)
Det hela är väldigt bitterljuvt. Jag kan säga att jag ser fram emot nya utmaningar o det behövs verkligen testas att jobba inom behandlingspedagogs-yrket. Kan nog inte med gott samvete låta utbildningen ligga oanvänd.

Jag kommer sakna att köra mina stora truckar, och jag kommer sakna en del av arbetskamraterna. Och lönen kommer bli mest saknad, men what the fuck. Nu är det som det är!

Jag har insett att det är något magiskt med 7 månader. Det längsta jag jobbat på ett ställe är 7 månader, o detta är 3:e jobbet jag slutar efter rätt exakt 7 månader.

Jag hoppas att jag 2012 varken skall vantrivas eller vara tvungen att sluta efter 7 månader då jag iaf brutit mönstret och fått ett vikariat som sträcker sig i ca 12 månader. Så chansen finns. Jag bara håller tummarna och hoppas att detta är något som skall passa mig, något jag åtminstonde skall trivas hyfsat med.
Jag tackar till lite mer fritid de icke hektiska veckorna då schemat visar en hel del ledigt. Bara det är ju värt så mycket. Längtar så till att kunna njuta av sommaren.

Vad bjöd 2011 på då?
Det första o största som ploppar upp i skallen är den enorma friheten jag skaffade mig. Den enorma friheten i o m körkort. Det bäta jag gjort på väldigt länge, och tack vare nästan varje-dag pendling är jag fan rätt bra på att köra bil nu också:) Yaay!

Jag blev ju klar med utbildningen också förstås, inga fel.
Upplevde en stor sorg i o m syster med familjs flytt nedåt, upplevde en enorm glädje i o m deras flytt tillbaka!:)

Jag har inte avlagt några jädra löften att beta av 2012, sedan har jag ju självklart förhoppningar o önskningar som vanligt.

-Jag hoppas att jag kan klara av att sluta röka. I am so done with it in my head.
-Jag hoppas att jag som sagt kan finna ro att stanna på något jobb.
-Jag hoppas att jag lyckas träffa någon trevlig att dela vardagen med.
-Jag skall göra mitt bästa att börja leva mer i nuet.
Fortfarande planera framåt osv men inte helt glömma bort nuet som jag har väldigt lätt för.
-Jag vill verkligen ha lite mer tid och ork att göra saker med familj o vänner.
-Jag hoppas att jag tar mig iväg på minst en resa detta år. Vare sig det är budget-variant eller någon långresa till värmen.(Med det sagt också att någon vän har råd att följa med, vill ju inte behöva åka själv;)
-Jag hoppas att jag fortsätter vara frisk och kry.

Jag hoppas att 2012 blir ett fantastiskt år, och jag tror det kan bli det.

Syskon Eriksson 2011 Edition.


"Just around the corner.
Half a mile to heaven."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0