One year older none the wiser.

Då var det dags att fylla ännu lite mer tant då.
Min alldeles egna lilla dag o här sitter jag som en apa i bur i ruttnar o bara inväntar jobb.
Har haft tid o göra ngt på men äsch... Vill inte känna pressen att det snart är dags att jobba så det får bli att småfira lite på lördag istället:)
Man kan inte ha tur att vara ledig sin födelsedag varje år minsann,. men man borde få vara det:)

Grattis till mig själv iaf!

26 år på denna jord.
O förhoppningsvis många fler.
:)
Jag borde ha gjort som jag tänkte igår. Åkt ut o sovit hos mor&far så hade jag fått spendera min allaldeles egna dag där jag hör hemma.
I skogen.
Men trött som jag var o sugen på nya "True Blood" stannade jag hemma.
Men men, drar dit nästa torsdag för service av bil, övernattning o midsommarlunch:)



I övrigt är jag bara förvirrad.
Ni vet hela den här flyttgrejjen. Jag vill ju så gärna ut mot naturen, i rätt riktning för mig. O med syster m familj på samma ställe då vi alla är redo att flytta.
Så i ena stunden är det Nora som är på tal, sen diskuterar vi Glanshammar, sen kommer t o m tankar på Fellingsbro igen. Eller varför kanske inte Frövi?

Fellinsgbro är bara för hjärtat o jag vill ju ha päronen i närheten, men jag vill ju verkligen ha bra busskommunikationer o det finns inte där. Vilket gör att det får vänta.
Frövi? Mjaaaa, alltså. Känns inte helt hundra.
Glanshammar ligger åt rätt håll o bra bussar o inte alls så långt från Öret.
Nora... Där har jag två av mina absoluta favorit damer♥
Dock känns det långt att pendla till jobb, men o andra sidan är det massvis av folk som bor där dom vill o pendlar. För i detta läge blir jag torsk på att pendla hur jag än gör. T o m när jag bor i Öret även fast det inte är så långt.

Men så får jag höra att Garphyttan är på tapeten för systeryster?
Men vafaaan. Hur mycket skall vi hoppa i funderingar?
Jag vet att de har mer press att flytta snabbt för att det ska bli bra för ungarna med skolstart o allt till hösten...
Men nu är det ju en jätteliten ort, åt fel håll t o m.
Fast visst det ligger vid Ånnaboda, Kilsbergen. Sjön o fantastisk natur det gör ju jädrigt mycket.
Bara 1,5 mil från stan....
Men jag blir alldeles snurrig i bollen. Hinner inte med att titta på hus, lägenheter o fan vet allt på alla ställen det hoppas emellan. O jag tänker inte flytta först för ni vet ju hur det kommer sluta... Att de andra flyttar i motsatt riktning:(
O visst man ska leva för sig själv. Det tänker jag men min familj betyder så mycket för mig att jag vill ha dom nära. Så är det bara.
Så jag skiter nog i det hela sålänge o avvaktar.
Hjärtat får vänta ytterligare ett slag:/
Kan ju fortfarande ta bilen iväg ut i naturen så... O om man är smart väntar man kanske tills man har fast jobb o skaffar hus ngnstans. Hur smart det nu är att göra direkt, det vet jag inte.
Men ngn karl är det iaf ingen idé att vänta på. Då lär jag väl aldrig få mitt hus;)

Ska som sagt var leva för mig själv. 

Och nej. Jag har inte så mycket att skrika om än dessa funderingar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0