Technical Breakdown.

Jag känner mig inte alls nöjd med mina icke-tekniska framsteg.
Varenda gång jag tänker byta header här, har jag glömt hur man gör o får n00ba med att googla efter det. Nu har jag förstått hur man byter själva bilden, men denna gång kan jag bara inte hitta "width" avdelningen, inte rätt i vilket fall. Så bilden blir för kort. O jag o r k a r fasiken inte!

Jag har dessutom lagt märke till att mitt tålamod bara blir sämre o sämre. Inte sådär jättekul o bra så jag får nog börja andas o tänka efter. Såhär kan jag ju inte ha det!:)

O angående mer tekniska prylar... Jag är sur för att jag inte kan pyssla med Instagram photos som så många gör med sina Iphones. Jag valde ju Windows phone så det finns väl inte ännu, det jag funnit är ett jättesimpelt program. O att bara ändra effekter det behöver jag då rakt ingen app för det kan jag göra på datorn.
Men jag skulle väldigt gärna vilja ha ett mer avancerat program på datorn dock, typ Photoshop men självklart vill jag ju inte betala för det så... Mjaaaaa;)
Tips anyone?!:)

O jag känner att dessa kameror i form av en digitalkamera o telefonen... Det sinkar mig. Jag vill lära mig o fixa mert avancerat med bilderna. Samt kunna ta extrema närbilder, samt kunna zooma bra osv osv.

Men frågan är, ytterligare en gång, om jag borde skaffa en systemkamera?
Jag är grymt sugen men det är ju fan inte billigt, särskilt inte om man räknar med alla extra grejjer jag vill ha. 
Men det är ett lyxproblem helt enkelt:)

Kan ju iaf konstatera att helgens väder inte blev som jag hoppats på. Skulle till Nora igår o vandra runt på solpromenad. That didn't happen. Eller jo, Nora... men där stannade vi inne mestadels av tiden. BURR!
Samma idag. Varit i Broa o skulle ta med morsan o systerdotter på utflykt till ngn sjö, men helvete vad kallt det är! Blev Dollarstore i Arboga, samt en tripp till ÖoB sen blev det fasiken inte mycket mer. Men det var najs bara det men vart är solen?!
Jag sätter mitt huvud på att det är strålande väder på måndag bara för att man ska jobba. Blaaj!

Men i övrigt känner jag mig hoppfull! Förväntansfull o ja jag vet inte.
Det känns som att jag bestämt mig för att flytta nu.
Kändes såå bra att prata med Linda om att bo i Nora osv osv. Fick bort en hel del av mina nojjor.
Tack, vännen♥

Det enda är att jag funderar på när. Borde jag lugna mig o vänta på ett perfekt boende? Egentligen vill jag ju bo kvar via Melins som jag bor hos nu. O de har lägenheter i Nora, just nu en dyr 3a o vad ska jag med en 3a till?
Sen en 1a på ca samma storlek som denna, med kök o inte kokvrå. Stort plus! Skulle nog kunna tänka mig en 1a igen men den saknar fasiken balkong:( O hur instängt blir inte det? Dock var hyran bra osv osv. Borde man börja där?
Eller då jag inte har asbråttom kanske jag borde vänta på antingen en etta med balkong eller en tvåa?
Jag kommer ju inte iväg förens runt sep/okt ändå iom uppsägningstid hit o dit. O jobbet har jag ju minst till 19 augusti även fast jag söker mig vidare, ho ho.
NÄHÄ?!;)

Jag får fundera vidare helt enkelt. Mig kvittar det, kan dra imorgon;) Dock ser jag inte fram emot att pendla aplångt. Fast det är ju inte aplångt... Egentligen, man blir väl lite bekväm att bo o jobba i stan kanske.
Jag gillar iofs att jobba lite bortanför där jag bor, så pendlar gärna men det kostar ju en slant. O jag gillar ju att hellre stoppa undan cash... men lär vara värt varenda öre om man trivs mycket där man bor. Vilket det absolut inte finns några garantier för men jag hoppas o jag tror.
Så allt som allt känns det faktiskt väldigt bra nu.

Jag ser fram emot att testa något nytt. Jag vet att det är i närheten o ändå "hemtrakterna" så det är ju inget fasligt stort steg, men för mig är det ett tillräckligt stort steg. Har ju egentligen ingen connection alls till just Nora, förutom vänner o ngn bekant hit eller dit.
Jag har gett Örebro över 5 år, det har varit skoj. Jag har träffat mycket folk, festat o haft mig precis som jag velat.
Men mer spännande än såhär tror jag inte det blir. O jag bor ju nära sen med om allt blir som jag vill.
Bara en buss-ride away, o nattbussar tjoohoo. Festandet behöver inte få ett slut;)
Lite ångest över att inte ha spontanshopping 10 min bort bara men hehe... Äh;)

Jag är iaf på gott humör nu, trots brist på sömn o allt därtill!
Jag vill förnya min garderob o fräscha till miiiig. Men det hinns väl:)

O jag måste definitivt snart ta tag i den där otäcka disken som snart kryper iväg;) O resten av svinstian.... Skönt att vara leeeeeedig!♥



Kom tillbaka solen!(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0