Then it's settled.

Then it's settled. 
Syster med familj fick lägenheten i Garphyttan.
Jag vet inte vad jag skall säga om det.
Men det är ju inte dåligt då de varit och är så stressade inför skolstart... O Vivallaskolan fungerar ju bara inte för lilla Jonis. Nähä?! Hah. Ett skämt den där skolan.
Men det blir bra för honom o säkert hela familjen. Lugnare, skönare närmare naturen. Kilsbergen o Ånnaboda, fantastiskt vackert:)
Sen att det är helt "fel håll" ja... Vad säger man? Syster vet det. Jag vet det. Men det är som det är. Tiden springer på o de får flytta in i augusti så... Det var tvunget att bli så. O funkar inte detta då är det broa som gäller.

Och som ett tecken från ovan kom det ut en 2a i Garphyttan denna morgon.
Jag har intresseanmält. Det kan man ju iaf göra. Tror inte jag har ngn chans i världen på den då det är ett litet
radhus med 2 rum och kök och uteplats. Hur fantastiskt låter inte det?:)
Sen att den kostar typ 1400:- mer i månaden än denna, ja... Inte det bästa men uteplats, radhus?
Kan vara överkomligt. Men det blir nog populärt hos folk så... Mina futtiga poäng tar mig nog inte hela vägen.
Kanske lika bra då jag inte borde hetsa.
Men det är 1,9 mil till nya jobbet o det är väl helt OK. Och ganska bra bussförbindelser om jag förstått saken rätt. O jag ska definitivt skaffa längdskidor isf;)
Aja, den som lever får se om ca 1 vecka.

Och denna kväll bjöd på sista passet på Axfood. Bitterljuvt är ordet.
Skönt men samtidigt inte då jag inte vet alls vad jag skall vänta mig av nya jobbet.
Det märks. Men chefen ville inte ha tillbaka kläderna, han sa att jag skulle behålla de tills jag kommer tillbaka. Haha, aw! Så kul att veta att man är välkommen tillbaka om ngt går snett:)
Men det är ju alltid skit att behöva sticka ifrån de arbetskamrater man lärt sig tycka bra om.
Men that's life I guess.

NU är det iaf HELG!♥
En sak kan man iaf säga om jobbet på Axfood... Fan vad veckorna pilar på.
Och jag kommer att sakna dessa ljuvliga lediga fredagar.

Imorgon ska jag dra iväg o storhandla, det behövs verkligen. kanske dra en shoppingrunda på stan också... Om orken infinner sig;)
O till kvällen bara se ngn film o mumsa frukt:)

På lördag drar jag med syster o barn ut till broa där vi bara skall umgås o ha det fint.
Grilla, mumma!:)
Vandra i skogen o andas frisk o härlig lantluft.

Dock kommer det vara hantverkare där som renoverar badrummet och verandan... Men det får man väl ta:)
Kommer vara nervös o säkert inte kunna sova i tid på söndag. Men av erfarenhet vet jag att det kommer gå bra med nystarten på måndag. men det gör ju inte dagen innan mindre nervös, det vet jag också:)

Ja nog om allt. Men i skrivande stund känns det som att saker o ting kommer att lösa sig. Som de alltid gör. Lösa sig till det bästa.
Kanske känns så för att det är helg, vem vet;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0