...Feet on the ground, Eyes on the stars.




Ååååh, vad jag saknar att gå ut i skogen.
Varit så regnigt o dåligt väder så senast jag var i Broa var det lite för kallt för min smak.
O idag har det varit fint o jag saknar det:(
Hinns ju inte nu med ständig kväll. Eller jo det gör det men jag orkar verkligen inte.
Lägger mig typ 03 o går upp 12, så jag är fasiken ständigt seg.
O i helgen är det annat som sker. Trevligheter, men jag önskar jag hade lite tid över för min älskade skog.

Men i övrigt så är det väl helt OK.
Är fortfarande helt insnurrad i min flyttankar o vet varken in eller ut men försöker att inte stressa ngt o se vad som händer.

OCH jag är ledsen för att jag aldrig svarar på kommentarer här. Jag vet nog i ärlighetens namn inte hur man gör. Kan man göra det via denna sida ens? Inte snokat runt ordentligt.
Förövrigt får jag kommentarer till mailen men via just denna sida finns inga. Nähä, hah. Tack då. Vet inte vad som händer eller vart de tagit vägen.

O jag blev såå glad o pepp denna afton när jag hade ett missat samtal som för engångs skull INTE var från de där satans telefonförsäljarna som jagar en värre än om man vore en förrymd fånge.
Då jag ständigt söker jobb o fasiken vet vad brukar jag alltid bli lite hoppfull när det är ett mobilnr jag inte känner igen som ringt.
O idag hade jag turen på min sida!
Ja, tro det eller ej men jag har sökt nya jobb;)

Trivs helt OK där jag är idag men... Jag har gjort det här med orderplock en hel del förr. Det är relativt lätt att lära sig o tacksamt i o m att man kan åka runt i sin egna värld o man vet vad som skall göras.
Dock ger det ju inte direkt ngn utmaning efter ett tag. Känner att jag redan börjar bli lite uttråkad.
Tror tamejsatan det är personligt rekord... Illa!
Skadar inte att vilja utmana sig själv, men jag måste nog faktiskt sluta hoppa runt såhär mycket. Snart ser det dåligt ut på CV;et, bara hoppas jag hittar rätt väldigt snart.

Just det här med plockande också... Det fungerar sålänge men usch vad det måste slita på kroppen om man jobbar med det i flera år. O jag vill inte slita ut mig helt, har tänkt spendera en del år i denna kropp:)
De har ingen direkt lönestege o det är ständig kväll om man inte vill ge sig in o slåss bland dagtid/ackord o nej tack för min del. Behöver inte den extra pressen.
Och en stor grej är ju att jag tycker det känns surt att byta från mina större maskiner till dessa småttingar:)

Men den som lever får se vad som händer.
Det ringde iaf en snubbe idag från ett företag där jag sökt jobb. O nu vet jag inte exakt vad jobbet innebär för uppgifter. Han ska ringa imorgon innan jobbet så ska vi bestämma en tid för intervju:)
Handlar om betongväggar o lastning tror jag iaf. Minns att jobbannonsen sa att de ville man skulle ha truckkort, travers-kort samt vana av att köra hjullastare.
Jag har bara truckkortet, men jag chansade. Verkar ju skithäftigt att köra hjullastare!

Hoppas det innehåller en del sådant o att jag isf får det;) Sen lär ju lönen o arbetstiderna vara bra också, hehe.
Blir säkert inget, men man får ju hoppas!:)
Älskar tanken på att lära mig nytt o ta mig vidare o uppåt för all del, ju fler erfarenheter osv osv:)
Skitsamma, blev bara såå glad över samtalet. Ett av alla jobb jag sökt jag inte trodde skulle höra av sig då jag inte har rätt erfaranheter.


Aja, imorgon blir sista passet innan helg. Helg igen?! Helt stört hur veckorna bara flyger förbi.
På fredag ska jag ta med mig systerdottern för att spana jeans o någon fin topp som hon kan ha till skolavslutningen. Plus att jag tänkte spana om det finns ngt snyggt till tanten här också;)
Tanken är att hinna få till en Pörni-dejt också! Går så lång tid emellan o nu är det dags!♥

Lördag innebär Nora. Drar dit o hänger lite med Linda♥ o sen tar Emma över vårdnaden om mig. O hon drar med mig ut i urskogarna i Darlkarlsberg(aldrig varit där men anar det mest är...Skog, right?;) på raggarfest.
Ho ho!
Ska bli skoj:) Förhoppningsvis kan systeryster ta min lilla skrutt o komma o hämta mig:D
Sen är det en söndag att vara bakis på innan hamsterhjulet drar igång igen:)
Tyvärr innebär nästa vecka 5 jobbdagar. Dvs bye, bye fredag. Men i utbyte får jag vara hemma med betalt torsdagen innan midsommar så det blir 4 dagar ledigt. Måhända kanske det inte låter så lyxigt men för mig är det lyxigt värre! Har ju ingen semester så:)
Bara att blicka framåt.

Jag tror att allt kommer att lösa sig till det bästa. Vad det än gäller.
Ibland tvivlar jag, inte så lite heller. Men jag är rätt säker på att det kommer att gå bra.
Ikväll är jag det iaf, hehe;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0