...Breaking through...

Javisst! Tiden springer på.
Vad har hänt sen sist?

Jag har för det första (miss)lyckats med att skära av en nerv i min vänstra hand.
Tack för att det åtminstonde var vänsterhanden typ. Om man nu ska vara glad för det lilla:)

Jag orkar inte ens dra storyn men jag o balkongdörren hade en dispyt om att jag ville den skulle gå inåt den ville stanna... Vi kompromissade så att delar av mig fick komma in. Närmare bestämt min vänstra hand genom rutorna.
Fick ett djupt sår under lillfingret. O det första jag gör är att försöka googla fram Melins nummer för att fråga hur jag gör med rutan. Sen började lillfingret domna o det blödde rätt rejält så jag insåg att det var inte helt OK. Hann boka om tvättstugan som jag hade iaf innan jag begav mig, haha.
Helt rätt prioriteringar, va?;)

Skulle först cykla men ångrade mig o körde iväg med en stor handduk runt handen, men det gick ju alla tiders.
Inte verkade jag tycka det var akut heller utan ignorerade att dra till akuten men hamnade där iaf tillslut. Vilken jävla tid att hitta rätt, vafaan. Har man inte ambulans o det är akut så hinner man ju fan avlida innan man kommer fram!
Eller mja, man kanske är smart o drar till akuten först vilket jag inte var då. Men en del avdelningar fick jag besöka som alla tyckte det var för djupt o allvarligt o skickade upp mig till kirurgerna som fick sy ihop mig. 3 fucking, otäcka jävlar till bedövningssprutor i självaste såret.
 Aj som faan.

Strypning av blodflödet till handen, infarter både här o där. Stelkrampsspruta, inte visste jag att man ändå skulle förnya den efter ett tag. Trodde den man fick som liten räckte always, men men.
Nerven var iaf av i handen så jag kanske inte återfår 100% känsel men det handlar ju om utsidan av handen så även fast det är trist kunde det ju varit på mer betydande yta av handen.


3 veckor av sjukskrivning o bandage/gips till kanske 5-6 cm under armbågen. Hejja, hejja.
Känns helt fel att vara sjukkriven men det är som det är, de tyckte inte jag skulle anstränga handen så nerven får en chans att läka ihop. Jag har en jävla tur som knappt känt något efter operationen, förutom när jag råkat spänt till lillfingret under bandaget men det lilla misstaget lär jag göra fler gånger. Går ju av bara farten. Är mest ledsen att jag inte kan träna med den armen:(
O att den kommer vara svagare sen, men men... Bara o ta nya tag I guess.
En jääävla tur detta åker av innan Mexico:) Bröt mot rådet att inte köra bil samma dag detta var gjort men vafaan, funkar ju sålänge det bara är jag i bilen så:)

Och.
Jag har ytterligare en gång....
FÅTT NYTT JOBB!
Stort grattis till mig:D
 Snart får jag för helvete sluta o hoppa runt. Detta är ett sommarjobb fr o m 10 april t o m augusti eller nåt, men det finns alltid chans för att stanna på något vis sa arbetsledaren. Härligt.
SNÄLLA, låt mig trivas!
Lagerjobb igen:)
15-23 mån-tors. Jag vet, ville egentligen ha dagtid ju men jag tar det jag får, klår definitivt nattjobb:) Och alltid ledig fre, lör, sön? Ja tack:)

Jag säger bara att förutom detta lilla missöde med handen;
...Det går bra nu:)
 Eller jag hoppas.....;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0